Business performance zijn de maatstaf voor het succes van een onderneming bij het bereiken van haar doelstellingen. Het is een breed begrip, bestaande uit veel verschillende elementen, en het is belangrijk voor elk bedrijf om ervoor te zorgen dat het voldoet aan de normen die het voor zichzelf heeft vastgesteld. Daartoe moeten bedrijven een duidelijk begrip hebben van wat prestaties zijn en hoe ze kunnen worden verbeterd. Door de tijd te nemen om de grondbeginselen van business performance te begrijpen, kunnen bedrijven een strategie ontwikkelen om hun winstgevendheid te vergroten, de klanttevredenheid te verbeteren en uiteindelijk succesvoller te worden. Met een beetje inspanning en kennis kan elk bedrijf stappen ondernemen om zijn prestaties te verbeteren en zijn doelen te bereiken. Sleutelcomponenten van business performanceEr zijn drie belangrijke componenten van business performance: – – Winstgevendheid – Winstgevendheid verwijst naar het niveau van de door een bedrijf gegenereerde inkomsten in verhouding tot zijn totale uitgaven. Het is belangrijk op te merken dat winst niet hetzelfde is als inkomsten. In feite wordt winst berekend door de kosten af te trekken van de inkomsten. Er zijn veel verschillende maatstaven die kunnen worden gebruikt om winstgevendheid te meten; de meest voorkomende zijn echter rendement op activa (ROA), rendement op eigen vermogen (ROE) en operationele winstmarge. Met deze maatstaven kunnen bedrijven hun winstgevendheid vergelijken met die van concurrenten en nagaan op welke gebieden zij zich kunnen verbeteren. – Klanttevredenheid – Klanttevredenheid verwijst naar het vermogen van een bedrijf om aan de behoeften en verwachtingen van zijn klanten te voldoen. Bedrijven kunnen de klanttevredenheid meten en bijhouden door middel van klantonderzoeken en vragenlijsten. Klanttevredenheid is belangrijk omdat het een aanzienlijke invloed kan hebben op de winstgevendheid van een bedrijf. Als een bedrijf in staat is aan de behoeften van zijn klanten te voldoen, is het waarschijnlijk dat die klanten zullen terugkeren voor verdere aankopen en het bedrijf aan anderen zullen aanbevelen. – Groei – De laatste component van business performance is groei. Dit verwijst naar het vermogen van een bedrijf om zijn inkomsten mettertijd te verhogen. Er zijn een aantal maatstaven die kunnen worden gebruikt om de groei van een bedrijf te beoordelen, zoals het samengestelde jaarlijkse groeipercentage (CAGR) en het jaarlijkse groeipercentage (APGR). Het bedrijf Tuuring kan je verder informeren over business performance en de toepassing.
|
https://tuuring.com/ |
