Als u regelmatig fietst, moet u bekend zijn met de basisprincipes van fietsonderhoud. Om veilig met de fiets de weg op te gaan, is onderhoud essentieel. Daarom moeten uw vaardigheden op het gebied van fietsonderhoud worden ontwikkeld. Lees dit artikel om te leren hoe u aan de slag kunt, zodat u uw fiets niet vaak naar een fiets reparatie winkel hoeft te brengen. Houd uw moeren en bouten goed vastgedraaidDoor regelmatig te controleren of er schroeven, bouten of moeren los zitten, kun je alles in je fiets houden waar het hoort. Als je de schroef verliest die je spatborden op hun plaats houdt, moet je helemaal naar huis rijden terwijl ze rammelen. Opgemerkt moet worden dat op sommige onderdelen van de recentere motorfietsen de maximale koppel limiet is afgedrukt. Daarom kunt u gereedschappen aanschaffen die slechts een bepaald koppel toepassen. Vraag je fietsenwinkel om een zakje met extra bouten en moeren bij aankoop van een nieuwe fiets. Als ze ze niet gratis willen geven, zorg er dan voor dat je ervoor betaalt. Ze zijn klein en goedkoop, maar toch erg belangrijk. Houd je remmen aan het werkAls u graag snel rijdt, moet u ervoor zorgen dat u kunt stoppen wanneer dat nodig is. Stel de remblokken dichter bij de velg af als u hard aan de remhendel moet trekken. Als uw remmen een verstelbare loop hebben, kunt u dit bereiken door deze vast te draaien in de remhendel of het remarm uiteinde. De pads worden dichter bij de velg gebracht door de schroef (of schijf) aan te draaien. Het kan ook nodig zijn om de bout die de draad vasthoudt los te maken, de draad vast te draaien en vervolgens de bout opnieuw te installeren. Draai de afstelling die de draad en de draad behuizing vasthoudt in de meest losse positie voordat u de bout weer vastdraait. U heeft op deze manier meer ruimte om de remmen af te stellen. Zorg ervoor dat uw remmen goed zijn afgesteld en inspecteer en vervang uw remblokken indien nodig. Bovendien is het van cruciaal belang om het remoppervlak en de remblokken olie- en vuilvrij te houden. Het kost veel minder tijd dat vuile remblokken zichzelf en het remoppervlak verslijten.
|