Het wordt tegenwoordig steeds belangrijker om online goed gevonden te worden. Daarom is het van essentieel belang dat je de automotive marketing hierop aanpast. De mensen gebruiken hun telefoon als soort “onderzoeks” tool. Zij gaan daarbij op zoek naar auto’s die bij hun passen. Doen bijvoorbeeld onderzoek naar welk merk auto ze willen, welk type auto ze willen en welke specificaties zij belangrijk vinden. Zorg voor een goede social media pagina met content die de kijker wilt zien. Belangrijk hierbij is dat je niet alleen maar aan het “verkopen” bent. De kijker prikt hier vrij snel doorheen en zal niet meer op jouw pagina kijken. Zorg voor een goede afwisseling in jouw posts. Maak bijvoorbeeld posts waar de kijker iets van kan leren of waar de kijker iets uitzonderlijks ziet. Een filmpje van een dure sportwagen doet het altijd goed! Laat de kijker een fan worden van jouw pagina. De uiteindelijke verkopen komen dan vanzelf. De kans dat hij/zij aan vrienden zal vertellen over de pagina wordt hierdoor ook groter waardoor je meer potentiële klanten zal krijgen. Maak ook voor jezelf duidelijk waar jou doelgroep zich op bevindt. Verkoop jij bijvoorbeeld busjes die handig zijn voor het vervoeren van producten en zal dit vooral verkocht worden aan bedrijven dan is het handig om op LinkedIn aanwezig te zijn. Op LinkedIn zitten voornamelijk mensen uit het bedrijfsleven. Hierop adverteren zorgt er dus voor dat je de mensen target die je wil targetten en die uiteindelijk de beslissing nemen om de auto wel of niet te kopen. Facebook of Instagram is bijvoorbeeld beter voor het verkopen van een meer “normale” auto voor bijvoorbeeld een gezin.
Conclusie! Wanneer je bovenstaande punten in acht neemt zal je social media meer profijt op leveren. Zorg dus vooral voor goede content die niet teveel “verkoopt”. De automotive marketing blijft zich ook steeds verder aanpassen en innoveren dus houd hier zeker ook rekening mee en houd dit in de gaten. |
https://www.occonline.nl/ |
