3CX is gebaseerd op het open SIP-protocol als standaard, dat verantwoordelijk is voor het regelen van gesprekken in netwerken. Het telefoonsysteem wordt via het internet verbonden met het traditionele telefoonnet via een zogenaamde SIP-trunk. De aanbieders van SIP-trunk zijn gewoonlijk exploitanten van vaste netwerken. Het werkt met alle moderne SIP telefoons, VoIP gateways en VoIP providers. Dus met 3CX Phone System, ben je niet gebonden aan een bepaalde fabrikant. 3CX draait op de standaardsystemen die je wellicht al in gebruik hebt. Het vereist geen speciale hardware of een apparaat. 3CX VoIP telefonie loopt rechtstreeks via uw internetlijn. 3CX VOIP-telefoonsysteem is een geldbesparende oplossingJe hoeft gelukkig geen volledig nieuw systeem met nieuwe hardware aan te schaffen. Als je een moderne, bestaande IT-infrastructuur hebt, kun je de VoIP-telefoons en IT-systemen gewoon blijven gebruiken. Voor de 3CX software-oplossing koop je een nieuwe licentiesleutel en klaar is kees. De doorslaggevende factor is het aantal oproepen dat tegelijkertijd wordt gedaan. Het aantal extensies is altijd onbeperkt. Met 3CX Phone System kun je extensies, lijnen en nieuwe functies toevoegen wanneer je die nodig hebt – zonder moeite en zonder extra financiële lasten. Computerintegratie, 3CX Windows Client en Mobile SoftclientJe kunt de status van je collega’s gemakkelijk bekijken via de Windows-clients of mobiele softclients. Je kunt zien wie van hen op dit moment is ingelogd en aan zijn of haar bureau zit of bereikbaar is via iPhone. Dit is natuurlijk erg praktisch. Zo hoef je de telefoon niet al te lang te laten overgaan omdat je hoopt dat iemand (die toch al niet aan zijn of haar bureau zit) de telefoon toch beantwoordt. Je kunt het ook gebruiken om gesprekken veel sneller en doeltreffender door te verbinden. Je werknemers zijn bereikbaar op het kantoornummer in het eigen thuiskantoor en kunnen ook alle klanten op elk moment van de dag bellen. Ze kunnen van overal vandaan bellen dankzij de smartphone-app, en alle interne gesprekken zijn gratis. Profiteer van de omzetting van het antwoordapparaat in een e-mail. De opnames van de beller worden als opname afgeleverd op jouw eigen e-mailadres. Zo kun je zelfs onderweg naar het bericht op je gsm luisteren. Of je kunt het doorsturen om het door een collega te laten afhandelen. Zoals je ziet, zijn er veel mogelijkheden. Wat natuurlijk meer dan erg praktisch is. Maximale mobiliteit met Android en iOS 3CX VoIP Apps3CX biedt geïntegreerde mobiele soft clients voor Android en iOS. Hierdoor kun je veel functies gebruiken, zoals aanwezigheidsstatus, chat, video- en audioconferencing en nog veel meer, onderweg of in je thuiskantoor. De apps werken met push technologie. Dit betekent dat de app niet permanent geopend hoeft te zijn. Toch bereikt elk gesprek je en wordt de batterij van je mobiele telefoon gespaard. Het maakt niet uit waar je werknemers zich bevinden, oproepen naar interne extensies zijn gratis.
Vanwege Corona werden steeds meer bedrijven gedwongen om hun medewerkers thuis te laten werken zodat de werkzaamheden toch konden doorgaan. Maar thuiswerken is alleen rendabel wanneer dat efficiënt kan. En met de communicatiemiddelen die hiervoor nodig zijn. Veel mensen hebben geproefd van het thuiswerken en willen liever niet meer terug naar elke dag naar kantoor. |