De afgelopen jaren hebben bedrijven in de e-commerce enorm geprofiteerd van de stijging van online aankopen. Dit komt mede door de coronapandemie. Nu de pandemie zo goed als voorbij is, zijn de magazijnen weer iets langer vol, wat niet altijd even gunstig is voor een webshop. Er is een continuïteit van verkoopaantallen nodig om de magazijnen niet vol te laten raken met producten die niet worden verkocht. Daarom is er CRM om de relatie met de (potentiële) klant te verhogen en om meer te verkopen. Wij gaan er dieper op in wat CRM is en wat de voordelen zijn voor webshops. Beter klantcontact en meer halen uit uw klantenDe afkorting CRM is eerder voorbij gekomen. Het staat voor Customer Relationship Management, wat in het Nederlands ‘klantrelatiebeheer’ betekent. CRM heeft als doel om het contact met huidige en toekomstige klanten te verbeteren, verkoopkansen te optimaliseren en beter te benutten, te automatiseren en uiteindelijk de klantbeleving naar een hoger niveau te brengen. Vaak wordt er gesproken over CRM-software, een onmisbaar onderdeel bij een CRM-strategie. Een CRM-systeem brengt namelijk vele voordelen met zich mee waardoor bijvoorbeeld webshops veel beter presteren. De voordelen van CRM-softwareEen CRM-systeem fungeert als een centrale database waar alle klantgegevens worden opgeslagen en beheerd. Dit brengt de volgende voordelen met zich mee:
Nu kunt u ervoor kiezen om een CRM-systeem in de cloud of in-house te hosten. Tegenwoordig is er zelfs een hybride optie. Let hier goed op bij het uitkiezen van een CRM-systeem. Het zoeken van een CRM-systeemEen handig en functioneel CRM-systeem is Odoo van DynApps. Het is een opensource-model wat duizenden ontwikkelaars en bedrijfsexperts de mogelijkheid geeft om veel verschillende applicaties binnen het systeem op te zetten. Het systeem is daarnaast schaalbaar en groeit gemakkelijk mee met uw bedrijf. |