Elektro Magazijn
Image default
Zakelijk

Google ADS: Wat kun je hiermee bereiken?

Google ADS

Google ADS is het platform waarop je kunt adverteren in de zoekmachine. Een ervaren Google ADS marketeer kan je hierbij helpen. Zij doen vaak al jarenlang adverteren in de zoekmachine en weten zo hoe ze dit zo effectief mogelijk kunnen doen. In de meeste gevallen doen ze eerst een doelgroep en zoekwoorden onderzoek. Zo komen ze er achter of jou doelgroep juist ouderen is of jongeren. Maar dit kan ook juist mannen of vrouwen zijn. De zoekwoorden worden bepaald aan de hand van het aantal zoekopdrachten dat wordt gedaan in Google. Vervolgens pikken ze er een paar uit waar hopelijk minimale concurrentie op is en zo gaan ze beginnen met adverteren. Vervolgens monitoren ze de resultaten nauwlettend en kijken ze waar ze eventueel nog kunnen besparen of dat er gekozen moet worden voor een ander zoekwoord. Designmarketking is al meer dan 20 jaar hiermee bekend. En zij kunnen dit dan ook als geen ander!

Waarom gebruiken bedrijven Google ADS?

Google ADS wordt meestal gebruikt door bedrijven om nieuwe klanten aan te trekken. De advertenties die je in dit programma plaatst komen boven de organische resultaten te staan. Omdat steeds meer mensen vanaf een mobiel apparaat surfen wordt het steeds populairder. Op je mobiel zie je namelijk altijd 3 advertenties staan en deze worden dan ook in 40% van de gevallen aangeklikt. Er zit dus een grote markt hierin. Maar ook het lokaal adverteren kan ontzettend veel kosten besparen. Ruimt 47% van alles zoekopdrachten wordt lokaal gedaan. Hiermee bereik je dus alleen het publiek wat geïnteresseerd is. Dit zal dan op de lange termijn ook veel meer lonen. En aangezien de meeste ondernemers nog wat jaren door willen wordt hier dan ook veel voor gekozen. Ook kun je Google SEO gebruiken om nog effectiever te adverteren.

Welk meetbaar resultaat kun je bereiken?

Google ADS geeft meestal al binnen enkele weken resultaten. Dit kun je monitoren met een programma zoals Google Search Console (GSC) of Google Analytics. Het grote voordeel van Google Analytics is dat je alles in kunt zien. Zo kun je zien of de persoon via een direct link is gekomen of doorverwezen is door een zoekopdracht. Ook kun je zien of iemand daadwerkelijk wat heeft gekocht of dat ze afgehaakt zijn. Als je het goed laat instellen dan kun je precies zien waar ze zijn afgehaakt. Maar daarnaast is het ook mogelijk om te kijken hoe lang een bezoeker op een pagina is. Wanneer deze tijd minimaal is dan is dit product niet interessant of het is te moeilijk om dit product te bestellen. Het kan dus nodig zijn om nieuwe teksten te schrijven zodat je dit product wel weer gaat verkopen.

Waarvoor heb je Google ADS nodig?

Google ADS heb je nodig om te kunnen adverteren in Google. Het is een van de meeste gebruikte programma;s ter wereld. Bijna ieder bedrijf heeft wel eens kennis gemaakt met dit platform. Voor de ene ondernemer was dit effectief. Voor de andere weer wat minder en die zijn bijvoorbeeld weer geswitcht naar een andere manier van adverteren. Het is dus verstandig om dit altijd door een professioneel marketing bureau te laten doen. Zij hebben al vaker met dit bijltje gehad. En van bijna elke campagne valt een succes te maken. Echter moet je hiervoor wel de resultaten en effecten nauwlettend in de gaten houden.