Lijkt het opzetten van een livestream je interessant? Maar weet je nog niet precies of het iets voor jou is? Lees dan snel verder. We geven je verschillende redenen, die voor jou kunnen bepalen of het slim is om een livestream laten maken. Groot publiek bereiken Wat je met een livestream kunt bereiken, is een groot publiek. Al snel kun je tientallen of zelfs honderden mensen aan je sessie binden. Waar je in een vaste ruimte bij events een maximaal aantal deelnemers hebt, is dat bij een livestream niet het geval. Werk samen met een professionele partij als Beeldspraak om de juiste resultaten te halen.
Met goede promotie kan het deelnemersaantal blijven toenemen. Als je het event op een leuke en effectieve manier deelt met klanten of potentiële klanten, kan je een groot publiek bereiken. Zet het ook vooral op social media en laat zo veel mogelijk medewerkers het event delen. Vergeet ook niet om dat meerdere keren te doen, voorafgaand aan het event. Zo geef je mensen die mogelijk zijn geïnteresseerd meteen een reminder. Waardevolle afwisselende content kunnen bieden Met een livestream kun je boeien. Met een goed format houd je de aandacht van kijkers van het begin tot aan het einde vast. Maak een script waarin je rekening houdt met verschillende elementen. Zorg allereerst dat er genoeg relevante informatie wordt gedeeld, kijk welke vragen bij de doelgroep spelen en zorg dat je daar antwoord op geeft.
Wissel het geven van informatie vervolgens af met andere elementen. Denk aan interactieve momenten, korte samenvattingen tussendoor, afwisselende filmpjes, verschillende sprekers of de mogelijkheid om kijkers om hun mening te vragen. Niet afhankelijk van locatie Een groot voordeel van een livestream, is dat kijkers niet op een specifieke locatie aanwezig moeten zijn. Zodra ze internet hebben en in een enigszins rustige omgeving zitten, kunnen ze de livestream al bekijken. Je hoeft dus niet een grote groep mensen op een locatie bijeen te halen.
Dit scheelt veel tijd en kosten. Zowel voor jou als voor de kijkers zelf. Denk bijvoorbeeld aan reiskosten, parkeerkosten en kosten voor brandstof om op de juiste plek te komen. Daarnaast scheelt het tijd als je niet hoeft te reizen. |
3 redenen om een livestream te laten maken
