Communiceren is een vak apart. Eigenlijk is het misschien wel bijzonder dat het geen vak is op het voortgezet onderwijs. Het levert namelijk veel op, dus iedereen zou er in het beroepsleven baat bij hebben. Voor nu is dat niet zo en moeten we dus roeien met de riemen die we nu hebben. Registreren met een registratieformulierEen deel van de communicatie kun je opvangen met goede digitale processen. Registreren van zaken kun je heel goed doen met een digitaal registratieformulier. Het voordeel van het registreren met een digitaal registratieformulier is dat je tegelijk alles op diverse plekken hebt aangepast. Op deze manier registreren draagt dus bij aan een betere communicatie, met minder kans op misverstanden. Communiceren is een werkwoordHet is in de wereld steeds meer normaal om in een soort bubbel te leven. Alleen die bubbel die maakt het communiceren lastiger. Veel mensen van minder dan 40 jaar maken veelal gebruik van email, teams en appjes. Ze vermijden de telefoon en de face to face gesprekken in real life. Met als gevolg dat er een stuk communicatie wegvalt. Dit is erg slecht voor de basis van een goede communicatie. De basis van een goede communicatieDe basis van een goede communicatie is dat je elkaar ziet en hoort. Hiermee wordt niet alleen het fysieke bedoelt. Het gaat erom dat iemand zich echt gezien en gehoord voelt. Dit gaat dus ook over de ziel van iemand. Om zover te komen, is het belangrijk dat je moeite doet om een goede band met elkaar te onderhouden. Van hieruit is het veel makkelijker om met elkaar te communiceren. Dat komt het werkproces enorm ten goede en de persoon als mens ook. En, dat laatste is net zo goed belangrijk. Wist je namelijk dat gelukkige medewerkers gemiddeld genomen namelijk een stuk productiever zijn? |
https://www.leanforms.com/registratieformulieren/ |
Een betere communicatie op het werk?
