Elektro Magazijn
Image default
Zakelijk

De beste tips voor narrowcasting software vind je hier!

Narrowcasting is een stuk meer dan enkel een aantal beeldschermen. Want, deze schermen zullen ook moeten worden gevuld met content. Goede content zorgt voor meer aandacht en interesse van voorbijgangers en klanten. En, dit houdt de aandacht een stuk langer vast. Weet je niet zo goed waar je moet beginnen, dan kunnen wij je op weg helpen! Hier vind je tips voor beter gebruik van narrowcasting software.

Bepaal het doel en het publiek waarvoor je de content plaatst.

Voor je met de software begint te werken, is het bepalen van het publiek en het doel van de content ongelooflijk belangrijk. Dit klinkt ongelooflijk simpel. Maar het is nog niet zo makkelijk als je denkt. Wanneer je hier in detail over nadenkt, dan kun je vaak met een veel beter plan komen. Wanneer je zo gericht mogelijk werkt, dan zal de content ook een stuk beter zijn in kwaliteit. Wil je entertainen, of toch vooral reclame maken. Met narrow-casting software kan het allemaal. Maar de inhoud moet gericht, en gedetailleerd zijn.

Stem de content in de software af naar de locatie van de schermen.

Een van de grootste vuistregels is het bepalen van de locatie van de schermen. Hier moet je het gebruik van de software ook op afstemmen. De locatie bepaalt uiteraard hoe lang mensen naar de content zullen kijken. Voor etalage beeldschermen wil je korte, maar ook opvallende animaties genereren. Waar mensen meer tijd doorbrengen wil je juist dat de boodschappen iets informatiever zijn. Wat je ook niet moet vergeten, is dat mensen vaak een hele korte aandachtsboog hebben. Dit moet je meenemen in werken met de software. De aandachtsboog van de gemiddelde voorbijganger is ongeveer 8 seconden.

Neem de identiteit van het bedrijf mee.

Het is belangrijk dat je iets uitstraalt. Wanneer content algemeen is dan zijn mensen vaak minder geïnteresseerd. Je zult dus een duidelijk bericht moeten afgeven waarin de identiteit van het bedrijf wordt meegenomen. Je kunt hierbij denken aan logo’s, slogans en kenmerkende design kenmerken. Dit staat extra goed op een narrowcasting scherm.

 

Videowalls, denk groot

 

Wanneer je iets doet, pak het dan groots aan. Een videowall kan die daadwerkelijke ‘’wow-factor’’ doen opbloeien! Een videowall is een muur bedekt met narrow-casting schermen die een bepaalde video afspelen. Als je een digitale signage ontwerpt, dan is het belangrijk dat de content daadwerkelijk opvalt. En dat kun je bereiken met een videowalls. Dit brengt het begrip narrowcasting scherm naar een nieuw level!

 

Wat wel belangrijk is, is om de kwaliteit goed te waarborgen. Bekijk in de software dus altijd goed of de resolutie overeenkomt met het project dat je van plan bent te gaan uitvoeren. Dit is een fout die vaak wordt gemaakt, hierdoor zal de kwaliteit van de content minder zijn en dit is voor veel mensen juist een afknapper. Let hier dus goed op!

Gerelateerde artikelen

afluisterapparatuur opsporen

Drie redenen om over te gaan tot een Ajax alarmsysteem kopen

Google ADS: Wat kun je hiermee bereiken?